Egészséges táplálkozás a gyermekkorban

Egészséges táplálkozás gyermekkorban

• A megfelelő életmód kialakítása már egészen kiskorban fontos és előnyös, ugyanis így nagyobb eséllyel válik gyermekünkből tudatos felnőtt.

• Először is fontos, hogy a szülő jó példát mutasson, enélkül hogyan várhatnánk el, hogy a gyermekek jól egyenek?!

• Az étkezéseket tervezzük meg előre, ezzel is energiát spórolunk, alkalmanként pedig a hozzávalókat is beszerezhetjük közösen így a kisebbek is megismerkednek a különböző élelmiszerekkel.

• Figyeljünk oda az igényeikre, az étkezések legyenek kiegyensúlyozottak és tartalmazzák mind az 5 élelmiszercsoport ételeit.

• Tegyük élvezetessé az ételeket akár kreatív tálalással, de adhatunk különleges neveket is egyes fogásoknak (pl. meseleves, erőleves).

• Többféle módon csempészhetünk több zöldéget, gyümölcsöt az ételekbe:

- a gyümölcsturmixba tehetünk spenótot, krémeket,

- mártogatósokat készíthetünk hüvelyesekből és zöldségekből,

- ha palacsintát sütünk a tésztájába kerülhet banán, reszelt alma, vagy akár cékla is, amitől a színe is különleges lesz,

- készíthetünk krémleveseket, házi gyümölcsfagyit és még rengeteg opció van.

• Összességében fontos, hogy tudatosan, változatosan táplálkozzunk, alakítsunk ki egy egészséges kapcsolatot az étkezéssel, ha ezeket betartjuk már jó úton járunk.

Készítette: Sramkó Petra gyakornok