megelőzés

Tények és tévhitek az öngyilkosságról

Ne kattints el, szánj két percet erre a videóra!

Az öngyilkosság témája ugyanis még a mai napig tabu témának minősül, ráadásul számos tévhit és mítosz övezi. A közelgő öngyilkosság-megelőzés világnapja (szeptember 10.) alkalmából mi is fokozott figyelmet szeretnénk szánni erre a jelenségre, hiszen a megelőzés csakis közös társadalmi felelősségvállalás útján lehetséges.

Jön a szeptemberi egészségnapunk! - Könnyek helyett szűrések

Kedves Lakosok!

2021.09.18-án A rák ellen, az emberért, a holnapért Alapítvánnyal közösen rendezzük meg Egészségnapunkat.

Ingyenesen elérhető szolgáltatásaink:

• szájüregi szűrés

• bőrdaganat szűrés

• vérnyomás mérés

• prediabétesz teszt

• rejtett érbetegség vizsgálat

• pszichológiai tesztek

• InBody testanalízis – testtömegindex mérés, zsigerizsír mérés, vízháztartás mérés, testzsír mérés

• egészségkerék

• dohányzás leszokás tanácsadás

Őszbúcsúztató egészségnap az Örs vezér téren

Idén is megszervezzük az őszbúcsúztató egészségnapot az Örs vezér téri szakrendelőben.

A prevencióra szükséges a legnagyobb hangsúlyt fektetni, hiszen így elkerülhetők a fizikai és/vagy mentális megbetegedések és azokkal járó anyagi kiadások. Ha mindennap figyelünk, teszünk egészségünk érdekében, hozzájárulhatunk, hogy jelentősen csökkentsük a különböző megbetegedések kialakulásának kockázatát. Ehhez mi november 23-án, szombaton 9:00 órától 14:00 óráig a következő programokkal és szűrővizsgálatokkal járulunk hozzá:

Előadások

A májtisztítás a hosszú élet egyik titka

ZUGLÓI LAPOK tudosítása. Napi egy csésze galagonya-, csipke-, és kisvirágúfüzike-tea, kétnaponta ugyanennyi tejoltógalaj-tea, háromnaponta egy bögre diólevél-, mezeikatáng- és kakukkfű-, hetente egyszer pedig egy pohár egynyáriüröm-tea a bükki füvesember egészségének és hosszú életének titka. A 91 éves Szabó Gyuri bácsi a Zuglói Civil Ház csaknem kétszáz fős közönsége előtt osztotta meg tapasztalatait és javaslatait.

A 4 legfontosabb faktor az egészséges életmód elérése szempontjából

A vizsgálatok eredményeképpen a következő tényezők bizonyultak döntőnek a hosszabb, egészségesebb élet elérésének szempontjából: 1.   A dohányzás mellőzése. 2.   Legalább napi 30 perces fizikai aktivitás. 3.   Az egészséges testsúly megőrzése (ami a testtömegindex-szel, vagyis BMI-vel számítva a 18,5-25 közé esik). 4.   Leginkább a mediterrán étrend szerinti táplálkozás, vagyis főként zöldségeket, gyümölcsöket, olajos magvakat, halakat, egyszeresen telített zsírokat, kevés húst fogyasztani, és az alkoholbevitelt is korlátozni.

Oldalak