8 étel, ami azonnal csökkenti a vércukorszintet - Minden étkezésbe csempészd be őket

A cukorbetegség lényege, hogy rendellenesen megemelkedik a vér cukorszintje, mert az ennek fenntartásáért felelős hormont, az inzulint a szervezet nem termeli kellő mennyiségben vagy nem használja megfelelő módon. Azonban nemcsak azoknak kell odafigyelniük a vércukorszintjükre, akik diabéteszesek, hanem mindenkinek, aki meg akarja előzni a kór kialakulását. Mutatunk 8 olyan ételt, amik azonnal csökkentik a vércukorszintet – méghozzá hatékonyan! Forrás: femcafe.hu

Spenót

A spenót gazdag aminosavakban, és egy csészényi zöld 5 gr proteint tartalmaz. Ezenkívül bővelkedik kalciumban, magnéziumban, káliumban és rostban, amik egytől-egyig csökkentik a vércukorszintet. A rost, a fehérje és az ásványi anyagok így hárman együttes erővel egyensúlyozzák ki az inzulinszintet, és táplálják a testet. A spenót sok szempontból egészséges

Avokádó

Az avokádó minden szempontból szuperétel, a vércukorszint csökkentésében is nagy szerepet játszik. Olyan zsírok vannak benne, amik nagyon jók a szívnek, de rengeteg rost, aminosav, B-vitamin és ásványi anyag (magnézium, kálium) is rejtőzik az avokádóban, így remekül helyettesíti a majonézt és a sajtot. Ez főleg azokak jó hír, akik cukorbetegek, illetve laktózérzékenyek.

Tojás

A tojásnak nagyon rossz híre volt az utóbbi időben, de az igazság az, hogy szerves része lehet egy egészséges diétának. Zsírok, fehérje, és olyan vitaminok találhatóak benne, mint a B12 és a D-vitamin, ezért nem meglepő, hogy képes csökkenteni a vércukorszintet. Az ok egyszerű: nagyon könnyű megemészteni, így a benne lévő tápanyagok gyorsabban elérik a sejteket, és cserébe nem piszkálja a vércukorszintet.

Brokkoli

A brokkoli több szempontból is csökkenti a vér cukorszintjét. Tele van rosttal, ami lelassítja a folyamatot, melynek során az ételekben lévő cukor eléri a sejteket. Hiába nem eszünk cukrot, mindent, amit elfogyasztunk, a testünk glükózzá alakít, hogy energiával töltse fel a szervezetünket. Ezért érdemes olyan ételeket enni, amiket a test lassan alakít át glükózzá, így a szervezet kiegyensúlyozott reakciókat adhat rá, nem nő meg hirtelen a vércukorszint, mint például akkor, amikor gyorskaját eszünk.

Mandula

A mandulában sokkal több protein van, mint bármelyik másik magban, ezért remek választás a vércukorszint csökkentésére – ráadásként a vérnyomást is alacsonyan tartja. Azt már mondanunk sem kell, hogy magnéziumban és káliumban is gazdag, amik szintén csökkentenek mindent, amit szükséges. Nem sok, de egy pici kalcium és cink is van benne. Meggyőztünk, ugye? Szuper nassolnivaló a mandula

Chia mag

Amilyen pici a chia mag, olyan sok jótékony hatása van. Rengeteg aminosav rejtőzik benne, így a fehérje és a rost segítségével szabályozza a vércukorszintet. Ezt a hatását erősíti a magnézium, a kalcium és a vas, és mivel omega-3-ban is bővelkedik, segít egészségesen tartani az emésztést és a szívet. Jótékonyan befolyásolja az agy működését, és energiával lát el egész napra.

Lencse

A lencse tele van vassal, fehérjével és káliummal, így melegen ajánljuk azokak, akiknek gondjuk van a vércukorszintjükkel. Az egyik legnagyobb előnye, hogy antioxidánsban is gazdag, aminek köszönhetően felveszi a harcot a rák kialakulásával. Ráadásul nem kell olyan sokáig főzni, mint a babot (elég 20 perc is), krémes, kellemes állagának köszönhetően remekül táplálja és nyugtatja a gyomrot.

Búzafű

Ne tévesszen meg a búzafűlé kicsit túlvilági kinézete, egy nagyon finom, kissé édeskés csemegéről van szó, ami ráadásul még a vércukorszintre is jó hatással van. Ezenkívül hozzájárul a méregtelenítéshez és a hatékony emésztéshez is. A búzafűlé gluténmentes, így bárki ihatja, hiszen a fűből nyerik, nem a gabonából. Gazdag aminosavakban, rostban, vitaminokban, ásványi anyagokban és klorofilban, utóbbi a csodálatos zöld színét adja. Csak mellékesen jegyezzük meg, hogy a klorofil az egyik leghatékonyabb vércukorszintcsökkentő, megtalálható szinte minden zöld növényben. Az egészség színében pompázik a búzafűlé