Nagyon egyszerű módszer a cukorbetegség kivédésére

Ha a telített zsírokat többszörösen telítetlen zsírokkal helyettesítjük, az hosszú távon is segít elkerülni a diabétesz kialakulását. A telített zsírok az állati eredetű termékekben lelhetőek fel, például a húsban és a vajban, míg a többszörösen telítetlen zsírok a növényi olajokban, a diókban és a zsíros halban találhatóak. forrás: Ötvenentúl A King’s College London szakemberei szerint, amikor diabétesz előtti állapotot állapítanak meg az orvosok, érdemes a telített zsírokat többszörös telítetlenekre váltani. A prediabétesz olyan állapot, amikor a vér glükózszintje a normálisnál magasabb, de még nem annyira, hogy a 2-es típusú cukorbetegséget meg lehessen állapítani. A prediabétesznek két típusa is létezik: az egyik során a máj túl sok glükózt termel, a másik során pedig a megtermelt glükózt az izmok nem képesek megfelelően szállítani. A diabétesz ilyen esetekben elkerülhető, ha a páciens életmódváltásba kezd, és azt sikeresen végig is viszi. A PLOS One című szaklapban publikált kutatás során az is kiderült, hogy a telített zsírok megemelik a vérben található rossz koleszterinek szintjét, márpedig ez a negatív hatás csökkenthető, ha kevesebb állati terméket és tejterméket fogyasztunk, és növeljük a zöldség-gyümölcs bevitelt. A kutatás során 15 egészséges embert, 14 sportolót és 23 túlsúlyos embert vizsgáltak, továbbá 10 prediabétesz állapotában lévő embert és 11 olyan önkéntest, akik 2-es típusú diabétesszel küzdöttek. A szakemberek a résztvevők glükózszintjét és a zsírsavak arányát vizsgálták a vérben, majd étrenddel foglalkozó kérdőívet töltöttek ki az önkéntesek.